Ana Sayfa Yeşil Zemin

Yol Kategorileri

NovoCrete yol kategorilerine göre hesaplamaları inceleyebilirsiniz.
YOL KATEGORİSİ Asfalt yol yatağının, asfalt mıcırının ve asfalt üst kaplamasının kalınlıkları yaklaşık rakamlar** olarak değerlendirmeye alınmıştır.

* Tavsiye edilen değerler, yürütülmüş olan projelerdeki deneyimler esas alınarak ve Alman RStO deneylerine göre çeşitli asfalt tabakalarının kalınlıkları için tahmini başlangıç değerleri olarak verilmiştir. Bu veriler yalnızca Novocrete ile karıştırılarak sabitlenmiş tabakalar için geçerlidir. İnşaat işlerine / projeye başlanılmadan önce tavsiye edilen bu değerler; zemin koşulları, yeraltı zemin koşulları, sabitlenmiş tabakaların jeoteknik parametreleri hava koşulları, vs. gelecekteki yoğunluk (trafik hacmi, dingil yükleri) ve yapılan laboratuvar sonuçları dikkate alınarak doğrulanmalıdır.

Yol kategorisi Trafik şerit sayısı

Trafik şerit genişliği (m)

Donmaya karşı dirençli Novocrete Asfalt yol yatağı (cm) Asfalt mıcır (cm) Asfalt üst kaplaması (cm)
Otoyol (Alman RStO yol sınıfı karşılığı: SV ve I) 4 ve daha fazla 3,75 0,35 - 0,60 6 ile 8 4 4
Çevreyolu (Alman RStO yol sınıfı karşılığı I ve II) 4 ve daha fazla 3,75 0,30 - 0,60 8 ila 10 Yok 4
Düşük hız sınırlı yol (Alman RStO yol sınıfıkarşılığı : III, IV ve V) 2 3,75 ve daha fazla 0,20 - 0,50 6 Yok 4
Düşük hız sınırlı yol (Alman RStO yol sınıfıkarşılığı : IV, V ve VI) 1 En fazla 4 0,25 - 0,50 6 Yok 4
Alternatif olarak:60 cm ile 8 cm arası kalınlıkta tek katman olarak birleşik yol yatağı / üst kaplama tabakası

** = Tabaka kalınlığı fizibilite testlerinin sonuçlarına, proje verilerine ve yer altı zemin koşullarına bağlıdır.

 

YOL KATEGORİLERİ BAĞLAYICI KATKILARIN  * VE SIKIŞ DERİNLİĞİNİN * BELİRLENMESİ İÇİN YAKLAŞIK DEĞERLER
*BELİRTİLEN DEĞERLER YALNIZCA BAŞLANGIÇ TAHMİNİ "BAĞLAYICI KATKI MİKTARI" VE  "SIKIŞTIRMA
DERİNLİĞİ" PARAMETRELERİ ESAS ALINARAK OLUŞTURULMUŞLARDIR.İNŞAAT İŞLERİNE/PROJEYE BAŞLAMADAN
ÖNCE ÖNERİLEN BU DEĞERLER YÜZEY ZEMİN KOŞULLARI, SABİTLENMİŞ TABAKALARIN JEOTEKNİK PARAMETRELERİ
HAVA KOŞULLARI VS. İLE GELECEKTİ TRAFİK YOĞUNLUĞU (TRAFİK HACMİ / DİNGİL AĞIRLIKLARI) VE GERÇEKLEŞTİRİLEN
FİZİBİTE LABORATUAR TESTLERİNİN SONUÇLARI GİBİ AYRINTILAR GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURULARAK DOĞRULANMALIDIR.
YOL KATEGORİSİ TRAFİK ŞERİT SAYISI TRAFİK ŞERİT GENİŞLİĞİ (M) ZEMİN TİPİ ZEMİN SINIFI
DIN 18300
ZEMİN VEYA GERİDÖNÜŞÜM MALZEMELERİNİN GEREKLİLİKLERİ DİNGİL AĞIRLIK (t) TOPLAM BAĞLAYICI KATKI MİKTARI (KG/M³) SIKIŞTIRMA DERİNLİĞİ (M) KAPLAMA KAPLAMA TİPİ
OTOBAN (ALMAN RSTO YOL SINIFLANDIRILMASI KARŞILIĞI:SV VE I) 4 VEYA DAHA FAZLA 3,75 KUM 3 <0,45 mm BOYUTLARINDA
KIRILMIŞ BÜYÜK PARÇALAR <0,063mm BOYUNDAKİ İNCE TANECİK İÇERİĞİ MİNUMUM %25
SINIFLANDIRILMAMIŞ 160-180 0,35-0,50 GEREKLİ BAĞLAYICI VE TAŞIYICI YOL
KUM-ÇAKIL-KARIŞIK 3/3-5/6 100-180 0,35-0,50
KUMLU BALÇIK 3-4/4 170-190 0,35-0,60
ALÜVYON 4/4-5 180-200 0,35-0,60
KİL 4/4-5/6 180-220 0,35-0,60
GERİ DÖNÜŞÜM (ASFALT DAHİL) 3-7 100-160 0,35-0,60
OTOBAN (ALMAN RSTO YOL SINIFLANDIRILMASI KARŞILIĞI:SV VE II) 4 VEYA DAHA FAZLA 3,75 KUM 3 <0,45 mm BOYUTLARINDA
KIRILMIŞ BÜYÜK PARÇALAR <0,063mm BOYUNDAKİ İNCE TANECİK İÇERİĞİ MİNUMUM %25
SINIFLANDIRILMAMIŞ 160-180 0,35-0,50 GEREKLİ BAĞLAYICI VE TAŞIYICI YOL
KUM-ÇAKIL-KARIŞIK 3/3-5/6 100-180 0,35-0,50
KUMLU BALÇIK 3-4/4 170-190 0,35-0,60
ALÜVYON 4/4-5 180-200 0,35-0,60
KİL 4/4-5/6 180-220 0,35-0,60
GERİ DÖNÜŞÜM (ASFALT DAHİL) 3-7 100-160 0,35-0,50
YAVAŞ HIZ KAPSAMINDAKİ YOL (ALMAN RSTO YOL SINIFLANDIRILMASI KARŞILIĞI: VE III,IV VE V 2 3,5 VE DAHA FAZLA KUM 3 <0,45 mm BOYUTLARINDA
KIRILMIŞ BÜYÜK PARÇALAR <0,063mm BOYUNDAKİ İNCE TANECİK İÇERİĞİ MİNUMUM %25
15 TONA KADAR 160-180 0,25-0,50 PROJE GEREKLİLİKLERİNE GÖRE BAĞLAYICI VE TAŞIYICI YOL VEYA BİTÜMLÜ İNCE KAPLAMA VEYA MICIR ÜZERİ ASFALT
KUM-ÇAKIL-KARIŞIK 3/3-5/6 100-180 0,25-0,50
KUMLU BALÇIK 3-4/4 170-190 0,30-0,50
ALÜVYON 4/4-5 180-200 0,30-0,50
KİL 4/4-5/6 180-220 0,30-0,50
GERİ DÖNÜŞÜM (ASFALT DAHİL) 3-7 100-160 0,25-0,50
YAVAŞ HIZ KAPSAMINDAKİ YOL (ALMAN RSTO YOL SINIFLANDIRILMASI KARŞILIĞI: VE IV,V VE VI) 1 4'E KADAR  KUM 3 <0,45 mm BOYUTLARINDA
KIRILMIŞ BÜYÜK PARÇALAR <0,063mm BOYUNDAKİ İNCE TANECİK İÇERİĞİ MİNUMUM %25
10 TONA KADAR 160-180 0,25-0,50 PROJE GEREKLİLİKLERİNE GÖRE BAĞLAYICI VE TAŞIYICI YOL VEYA BİTÜMLÜ İNCE KAPLAMA VEYA MICIR ÜZERİ ASFALT
KUM-ÇAKIL-KARIŞIK 3/3-5/6 100-180 0,25-0,50
KUMLU BALÇIK 3-4/4 170-190 0,30-0,50
ALÜVYON 4/4-5 180-200 0,30-0,50
KİL 4/4-5/6 180-220 0,30-0,50
GERİ DÖNÜŞÜM (ASFALT DAHİL) 3-7 100-160 0,25-0,50
*SABİTLEMEDEN 7 VE TAKİP EDEN 28 GÜN SONRASINDA DEĞERLER ORJİNAL ZEMİN TİPİNE VE KULLANILAN KATKI MİKTARINA GÖRE DEĞİŞİKLİK GÖSTERİRLER.
*NOVOCRETE İÇERİĞİ 52 LABROTUAR SONUÇLARI ESAS ALINMIŞTIR (ÖRNEĞİN YANMA KAYIP MİKTARI) NOVOCRETE İÇERİĞİ %3 İLA %4'E KADAR ÇIKABİLİR.
 

 

Bu uygulamada, zemin sınıfı ve yapısına göre, zemin analizlerine göre ve yol yük taşıma kapasitesi ile tekrarlanan yük sayısına göre, formül değişecektir.

  100 kg/m3
çimento
110kg/m3
çimento
120kg/m3
çimento
130kg/m3
çimento
140kg/m3
çimento
150kg/m3
çimento
160kg/m3
çimento
170kg/m3
çimento
180kg/m3
çimento
190kg/m3
çimento
200kg/m3
çimento
d=25 1m2 25 kg 27,50 kg 30 kg 32,50 kg 35 kg 0 0 0 0 0 0
NovoCrete 0,500 kg 0,550 kg 0.600 kg 0.650 kg 0.700 kg 0 0 0 0 0 0
d=30 1m2 30 kg 33 kg 36 kg 39 kg 42 kg 45 kg 48 kg 51 kg 54 kg 57 kg 60 kg
NovoCrete 0,600 kg 0,600 kg 0,720 kg 0,780 kg 0,840 kg 0.900 kg 0.960 kg 1,020 kg 1,080 kg 1,140 kg 1,200 kg
d=35 1m2 35 kg 38,5 kg 42 kg 45,50 kg 49,00 kg 52,5 kg 56 kg 59,5 kg 63 kg 66,5 kg 70 kg
NovoCrete 0,700 kg 0,770 kg 0,840 kg 0,910 kg 0,980 kg 1,05 kg 1,12 kg 1,19 kg 1,26 kg 1,33 kg 1,40 kg
d=40 1m2 0 0 48 kg 52 kg 56 kg 60 kg 64 kg 68 kg  72 kg 76 kg 80 kg
NovoCrete 0 0 0,960 kg 1,04 kg 1,12 kg 1,20 kg 1,28 kg 1,39 kg 1,44 kg 1,52 kg 1,60 kg
d=45 1m2 0 0 54 kg 58,5 kg 63 kg 67,5 kg 72 kg 76,5 kg 81 kg 85,5 kg 90 kg
NovoCrete 0 0 1,08 kg 1,17 kg 1,26 kg 1,35 kg 1,44 kg 1,53 kg 1,62 kg 1,71 kg 1,80 kg
d=50 1m2 0 0 60 kg 65 kg 70 kg 75 kg 80 kg 85 kg 90 kg 95 kg 100 kg
NovoCrete 0 0 1,20 kg 1,30 kg 1,40 kg 1,50 kg 1,60 kg 1,70 kg 1,80 kg 1.90 kg 2,00 kg