YOL KATEGORİLERİ |
BAĞLAYICI KATKILARIN * VE SIKIŞ DERİNLİĞİNİN * BELİRLENMESİ İÇİN YAKLAŞIK DEĞERLER |
*BELİRTİLEN DEĞERLER YALNIZCA BAŞLANGIÇ TAHMİNİ "BAĞLAYICI KATKI MİKTARI" VE "SIKIŞTIRMA
DERİNLİĞİ" PARAMETRELERİ ESAS ALINARAK OLUŞTURULMUŞLARDIR.İNŞAAT İŞLERİNE/PROJEYE BAŞLAMADAN
ÖNCE ÖNERİLEN BU DEĞERLER YÜZEY ZEMİN KOŞULLARI, SABİTLENMİŞ TABAKALARIN JEOTEKNİK PARAMETRELERİ
HAVA KOŞULLARI VS. İLE GELECEKTİ TRAFİK YOĞUNLUĞU (TRAFİK HACMİ / DİNGİL AĞIRLIKLARI) VE GERÇEKLEŞTİRİLEN
FİZİBİTE LABORATUAR TESTLERİNİN SONUÇLARI GİBİ AYRINTILAR GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURULARAK DOĞRULANMALIDIR. |
YOL KATEGORİSİ |
TRAFİK ŞERİT SAYISI |
TRAFİK ŞERİT GENİŞLİĞİ (M) |
ZEMİN TİPİ |
ZEMİN SINIFI
DIN 18300 |
ZEMİN VEYA GERİDÖNÜŞÜM MALZEMELERİNİN GEREKLİLİKLERİ |
DİNGİL AĞIRLIK (t) |
TOPLAM BAĞLAYICI KATKI MİKTARI (KG/M³) |
SIKIŞTIRMA DERİNLİĞİ (M) |
KAPLAMA |
KAPLAMA TİPİ |
OTOBAN (ALMAN RSTO YOL SINIFLANDIRILMASI KARŞILIĞI:SV VE I) |
4 VEYA DAHA FAZLA |
3,75 |
KUM |
3 |
<0,45 mm BOYUTLARINDA
KIRILMIŞ BÜYÜK PARÇALAR <0,063mm BOYUNDAKİ İNCE TANECİK İÇERİĞİ MİNUMUM %25 |
SINIFLANDIRILMAMIŞ |
160-180 |
0,35-0,50 |
GEREKLİ |
BAĞLAYICI VE TAŞIYICI YOL |
KUM-ÇAKIL-KARIŞIK |
3/3-5/6 |
100-180 |
0,35-0,50 |
KUMLU BALÇIK |
3-4/4 |
170-190 |
0,35-0,60 |
ALÜVYON |
4/4-5 |
180-200 |
0,35-0,60 |
KİL |
4/4-5/6 |
180-220 |
0,35-0,60 |
GERİ DÖNÜŞÜM (ASFALT DAHİL) |
3-7 |
100-160 |
0,35-0,60 |
OTOBAN (ALMAN RSTO YOL SINIFLANDIRILMASI KARŞILIĞI:SV VE II) |
4 VEYA DAHA FAZLA |
3,75 |
KUM |
3 |
<0,45 mm BOYUTLARINDA
KIRILMIŞ BÜYÜK PARÇALAR <0,063mm BOYUNDAKİ İNCE TANECİK İÇERİĞİ MİNUMUM %25 |
SINIFLANDIRILMAMIŞ |
160-180 |
0,35-0,50 |
GEREKLİ |
BAĞLAYICI VE TAŞIYICI YOL |
KUM-ÇAKIL-KARIŞIK |
3/3-5/6 |
100-180 |
0,35-0,50 |
KUMLU BALÇIK |
3-4/4 |
170-190 |
0,35-0,60 |
ALÜVYON |
4/4-5 |
180-200 |
0,35-0,60 |
KİL |
4/4-5/6 |
180-220 |
0,35-0,60 |
GERİ DÖNÜŞÜM (ASFALT DAHİL) |
3-7 |
100-160 |
0,35-0,50 |
YAVAŞ HIZ KAPSAMINDAKİ YOL (ALMAN RSTO YOL SINIFLANDIRILMASI KARŞILIĞI: VE III,IV VE V |
2 |
3,5 VE DAHA FAZLA |
KUM |
3 |
<0,45 mm BOYUTLARINDA
KIRILMIŞ BÜYÜK PARÇALAR <0,063mm BOYUNDAKİ İNCE TANECİK İÇERİĞİ MİNUMUM %25 |
15 TONA KADAR |
160-180 |
0,25-0,50 |
PROJE GEREKLİLİKLERİNE GÖRE |
BAĞLAYICI VE TAŞIYICI YOL VEYA BİTÜMLÜ İNCE KAPLAMA VEYA MICIR ÜZERİ ASFALT |
KUM-ÇAKIL-KARIŞIK |
3/3-5/6 |
100-180 |
0,25-0,50 |
KUMLU BALÇIK |
3-4/4 |
170-190 |
0,30-0,50 |
ALÜVYON |
4/4-5 |
180-200 |
0,30-0,50 |
KİL |
4/4-5/6 |
180-220 |
0,30-0,50 |
GERİ DÖNÜŞÜM (ASFALT DAHİL) |
3-7 |
100-160 |
0,25-0,50 |
YAVAŞ HIZ KAPSAMINDAKİ YOL (ALMAN RSTO YOL SINIFLANDIRILMASI KARŞILIĞI: VE IV,V VE VI) |
1 |
4'E KADAR |
KUM |
3 |
<0,45 mm BOYUTLARINDA
KIRILMIŞ BÜYÜK PARÇALAR <0,063mm BOYUNDAKİ İNCE TANECİK İÇERİĞİ MİNUMUM %25 |
10 TONA KADAR |
160-180 |
0,25-0,50 |
PROJE GEREKLİLİKLERİNE GÖRE |
BAĞLAYICI VE TAŞIYICI YOL VEYA BİTÜMLÜ İNCE KAPLAMA VEYA MICIR ÜZERİ ASFALT |
KUM-ÇAKIL-KARIŞIK |
3/3-5/6 |
100-180 |
0,25-0,50 |
KUMLU BALÇIK |
3-4/4 |
170-190 |
0,30-0,50 |
ALÜVYON |
4/4-5 |
180-200 |
0,30-0,50 |
KİL |
4/4-5/6 |
180-220 |
0,30-0,50 |
GERİ DÖNÜŞÜM (ASFALT DAHİL) |
3-7 |
100-160 |
0,25-0,50 |
*SABİTLEMEDEN 7 VE TAKİP EDEN 28 GÜN SONRASINDA DEĞERLER ORJİNAL ZEMİN TİPİNE VE KULLANILAN KATKI MİKTARINA GÖRE DEĞİŞİKLİK GÖSTERİRLER.
*NOVOCRETE İÇERİĞİ 52 LABROTUAR SONUÇLARI ESAS ALINMIŞTIR (ÖRNEĞİN YANMA KAYIP MİKTARI) NOVOCRETE İÇERİĞİ %3 İLA %4'E KADAR ÇIKABİLİR. |
|